pondělí 28. prosince 2015

V nejkrásnějším knihkupectví na světě

V nejkrásnějším knihkupectví na světě


Otevřeně se přiznávám, že jsem knihomol. A přiznávám se taky, že kdykoliv jsem na cestách neodpustím si návštěvu nějakého knihkupectví. A protože jsem toho nacestoval relativně hodně, a tím pádem navštívil i mnoho knihkupectví, tak mohu směle potvrdit, že můj nadpis je pravda pravdoucí! V Portu jsem objevil to nejkrásnější knihkupectví na světě!

Knihkupectví Lello & Irmão

Nádherná, v novogotickém slohu dekorovaná budova se nachází na dohled od vysoko vyčnívající věže TORRE DOS CLÉRIGOS na RUA DAS CARMELITAS a nese nápis LELLO & IRMÃO (Lello a bratr). Byl to právě José Lello, který v roce 1894 odkoupil původní knihkupectví Chardon a spolu s bratrem Antoniem založil tuto portskou legendu. Knihkupectví, patřící k nejstarším v zemi, se zejména díky svým interiérům stalo doslova legendou. Však nahlédněte dovnitř a pochopíte proč:



 

Dvoupatrový obchůdek je nejen plný knih, ale i krásných vyřezávaných ornamentů, barevných vitráží, zaplňuje ho úchvatné schodiště, ale bohužel i davy fotografujících turistů. A protože já už mám za těch 10 let, co se do Porta pravidelně vracím, vše mnohokrát vyfoceno, nepodléhám davovému šílenství a při každé návštěvě si zde koupím nějakou zajímavou knihu, usadím se s ní v patře v malé kavárničce, kde si v klidu, nikým nevyrušován, vychutnávám čaj a atmosféru dávno zašlých časů...




A ještě jednu poznámku si závěrem neodpustím. Pokud vám interiér nápadně připomíná nějaký díl Harryho Pottera, tak jste na správné stopě! Velmi často sem během svého několikaletého pobytu v Portu chodívala právě autorka tohoto kultu J.K. ROWLING. A pokud vyčkáte až do západu slunce a z knihkupectví popojdete stejnou ulicí o kousek výš, tak se vám může na náměstí GOMES TEIXEIRA naskytnout i takovýto pohled:


Ale o těchto portských "Harry Potterech" si povíme zase jindy.

1 komentář:

  1. Díky za výstižný popis! Ta tlačenice byla hrozná, ale nenechala jsem si to ujít.

    OdpovědětVymazat